Pregătim cel mai amplu proiect de piste ciclabile din istoria Câmpulungului. Este vorba despre un proiect pe fonduri europene PNRR cu sprijinul Consiliului Județean Argeș.
La nivel național se vor finanța trei mii de kilometri de piste de biciclete. Noi vom depune un proiect pentru 50 de km.
Partea grozavă e că se vor finanța atât pistele cât și sistemul de iluminat, cadastre, semne de circulație, studii de fezabilitate, canalizație (îngroparea cablurilor de internet), parapeți, poduri care leagă rutele. Practic, cheltuiala noastră e aproape inexistentă (mă gândesc aici la costul avizelor pentru autorizația de construire).
Iată ce propunem: 20 km de pistă dublă de biciclete pe malul râului Târgului de la Schitu Golești la Lerești. Apoi, continuăm pe malul râului în Lerești până la calea ferată dezafectată (fosta Melana) până la granița cu Bughea de Jos exact pe traseul căii ferate. Mergem pe Țicăloiu, Coasta Grui, Drăcești. De aici se bifurcă în două direcții. Una înspre Mărcuși, Boboc, Valea Unchiașului, șoseaua Națională până la Castrul Roman.
A doua, de pe Drăcești, Muzeul Fundeni care se leagă cu un inel de piste ciclabile turistic (leagă majoritatea obiectivelor turistice din oraș) de 7 km pe care îl vom depune în mai 2023 pe POR, mobilitate urbană pentru că vom putea asfalta toate străzile, vom schimba toate conductele, cablurile electrice și cele de internet.
Acest inel e format din străzile: Negru Vodă, Republicii, Elena Doamna, Alexandru Voievod, Sfântul Gheorghe, Maior Giurascu, Ana Doamna, dr. Costea, Matei Basarab, C.D. Aricescu, Sfântul Ilie, Matei Basarab, Soldat Golescu, Parcul Mirea, Lascăr Catargiu, Revoluției, colonel Stănescu.
Între inelul turistic și cel funcțional și panoramic facem traversările pe toate podurile din Câmpulung și propunem construirea unor poduri noi de pe Nae Leonard și Nicolae Bălcescu până la pistele de pe malul râului Târgului.
Cartierul Grădiște îl legăm de traseul de pe Râul Târgului din Schitu prin strada Grădiștei care se continuă cu macadam până la pistă.
Am gândit acest traseu astfel încât toată lumea să poată să ajungă cu bicicleta la școală, locurile de muncă, piață și la majoritatea obiectivelor turistice ale Câmpulungului.
Vă anunț când avem finanțarea pentru că nu e ușor. E “bătaie mare”, muuulte documente, multă muncă, dar se poate. Ce se realizează greu e exact ceea ce avem nevoie. Este vorba de un proiect care poate sări de 25 de milioane de euro.
Mulțumesc echipei! În special Ioanei Marcu, administrator public și Mădălinei Zăgărin, arhitect șef!
Continuăm!
#elenalasconi
#campulungmuscel
Ioana Marcu

 

Lasă un răspuns